REGULAMIN

Regulamin sprzedaży stacjonarnej w sieci sklepów zoologicznych Leopardus.

I. Ogólne informacje o Sieci Sklepów Zoologicznych LEOPARDUS
Właścicielem Sieci Sklepów Zoologicznych LEOPARDUS (zwanej dalej „sklepami LEOPARDUS”) jest Eskulap spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Zabierzowie (32-080), ul. Krakowska 311, zarejestrowaną przez SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000551265, NIP: 5130240455, REGON: 361162792. Działalność jest prowadzona na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Sklepy LEOPARDUS zlokalizowane są w wybranych galeriach handlowych w różnych miastach Polski.

II. Charakterystyka towaru i formy sprzedaży
1. Sieć sklepów LEOPARDUS prowadzi sprzedaż artykułów zoologicznych, w tym: karm dla zwierząt domowych, preparatów pielęgnacyjnych i leczniczych OTC wydawanych bez recepty, akcesoriów takich jak: smycze, obroże, ubranka dla psów, transportery, klatki, legowiska, żwirki, jak również ściółki, artykuły akwarystyczne i inne oraz zwierząt: gryzoni, królików, ptaków, gadów, ryb, skorupiaków oraz roślin akwarystycznych — z wyłączeniem niektórych sklepów. Zwierzęta i rośliny pochodzą od hodowców zewnętrznych. Dostępność w sprzedaży poszczególnych gatunków roślin i zwierząt może być zmienna, w zależności od dostępności u hodowców. Zwierzęta znajdujące się w sklepach LEOPARDUS są objęte podstawową opieką weterynaryjną. Do sprzedaży dopuszczone są zwierzęta przebadane przez lekarza weterynarii i określone w podstawowym badaniu jako zdrowe. Sklepy LEOPARDUS zastrzegają sobie prawo do odmowy sprzedaży zwierząt osobom niepełnoletnim.
2. Sprzedaż odbywa się tylko stacjonarnie. Klient może dokonać zamówienia telefonicznie lub drogą mailową, ale tylko na zasadzie rezerwacji, natomiast zakup, czyli opłacenie oraz odbiór towaru, odbywa się na miejscu w wybranych sklepie.
3. Sklepy LEOPARDUS znajdują się w galeriach handlowych i z tego tytułu ich funkcjonowanie podlega wymogom narzucanym przez te obiekty.
4. Szczegółowy wykaz sklepów wraz z lokalizacjami, kontaktem oraz godzinami pracy znajduje się na stronie: (link)

III. Ogólne warunki zakupów
1. Zakupy, czyli płatność i odbiór towaru obywa się na miejscu w sklepie. Klient może dokonać wcześniejszej rezerwacji towaru drogą telefoniczną lub mailową.
2. Dokumentem potwierdzającym zakup towaru jest paragon fiskalny, faktura VAT lub faktura do paragonu fiskalnego.
3. Płatność może być dokonana gotówką lub kartą płatniczą.
4. Zakupione towary nie podlegają zwrotom. Możliwa jest wymiana zakupionego towaru na produkt/produkty o tej samej lub wyższej wartości (z opcją dopłaty). Wymiany można dokonać tylko na podstawie dokumentu potwierdzającego zakup w ciągu 14 dni w tym samym sklepie, w którym był dokonany pierwotny zakup. Wymieniany towar nie może nosić śladów użytkowania, powinien być w takim samym stanie, w jakim został wydany klientowi w chwili sprzedaży, ze wszystkimi metkami i oznaczeniami.
5. Zakupy zwierząt, podobnie jak innych towarów, nie podlegają zwrotom. Klient w chwili zakupu zobowiązuje się przejąć należytą opiekę nad zwierzęciem. Pracownicy sklepu udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat wymagań bytowych i pielęgnacyjnych danego gatunku zwierzęcia.
6. Sklepy LEOPARDUS nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez klientów, jak również za dzieci pozostawione bez opieki.
6a. Aby zminimalizować dyskomfort i stres zwierząt przebywających w sklepach, klienci są proszeni o  niedotykanie klatek, wolier, akwariów i samych zwierząt.
6b. Na terenie sklepów LEOPARDUS obowiązuje kategoryczny zakaz dokarmiania zwierząt przez klientów.
6c. Za uszkodzenia mienia klienta poniesione wskutek niestosowania się do niniejszego regulaminu sklepy LEOPARDUS nie ponoszą odpowiedzialności.

IV. Procedura reklamacyjna
1. Towar dostępny w sklepach jest fabrycznie nowy i z założenia wolny od wad. W przypadku stwierdzenia wady zakupionego towaru klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego przez sklep jest przedstawienie przez klienta dokumentu potwierdzającego zakup.
2. Reklamację klient zgłasza w sklepie, w którym dokonał zakupu. Zgłoszenie następuje poprzez wypełnienie ze sprzedawcą formularza reklamacyjnego, w którym klient opisuje wady towaru i określa preferowany sposób rozwiązania reklamacji. Klient może zgłosić reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji handlowej, jeżeli taka została udzielona przez producenta.
3. Sklep LEOPARDUS ustosunkuje się do roszczeń zawartych w reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego wraz z reklamowanym towarem.
4. Jeżeli zakupiony towar ma wadę, klient może żądać wymiany na towar wolny od wad, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy — zgodnie z obowiązującymi przepisami (Ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, art. 556-561).
5. W przypadku zakupu zwierząt, zgodnie z polskim prawem stosuje się przepisy takie jak dla pozostałych towarów, m.in. klient ma prawo zgłosić zastrzeżenie co do stanu zwierzęcia, a w przypadku udowodnionej wady żądać wymiany na innego osobnika lub odstąpić od umowy.
5a. W razie wystąpienia choroby zwierzęcia po dokonaniu zakupu przez klienta i zgłoszenia reklamacji z tego powodu, sklep LEOPARDUS wymaga przedstawienia dokumentacji medycznej od lekarza weterynarii w celu weryfikacji przez lekarza, który badał zwierzę w sklepie.
5b. Z racji wyjątkowego charakteru zwierząt jako przedmiotu sprzedaży, każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
6. W przypadku odpowiedzi na reklamację niezadowalającej klienta, można skorzystać z polubownych metod rozstrzygnięcia sporów, tj. postępowania mediacyjnego lub rozpatrzenia przez Polubowny Są Konsumencki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).

V. Aplikacja Leopardus
1. To darmowa aplikacja zakupowa dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Dzięki niej masz dostęp do nowych ofert i promocji w sieci sklepów Leopardus.
2. Użytkownik zdobywa punkty zapisane w ramach jego Konta Klienta w Aplikacji poprzez zakup określonych Produktach objętych Programem Lojalnościowym w Punktach Stacjonarnych. Aby otrzymać punkty z tytułu zawartej umowy sprzedaży, zakup Produktu musi zostać zarejestrowany w aplikacji, co odbywa się w drodze bezpośredniego okazania Aplikacji Sprzedawcy celem zeskanowania indywidualnego kodu kreskowego przypisanego do Konta Klienta.
3. Punkty zostają dodane do Konta Klienta w czasie ok. 2h po dokonanym zakupie.
4. Wysokość przyznanych punktów widoczna jest na stronie głównej Ap0likacji – na pulpicie. Zebrane punkty mogą podlegać wymianie na jedno lub wielorazowe kupony rabatowe obniżające cenę Produktu albo nagrody rzeczowe w postaci Produktów, jeżeli pozwala na to saldo punktów Użytkownika.
5. Szczegółowe informacje odnośnie wymiany punktów, rodzaju nagród oraz kuponów rabatowych, a także Produktach objętych Programem Lojalnościowym znajdują się w Regulaminach Promocji
6. Saldo Użytkownika zostaje automatycznie pomniejszone o liczbę punktów potrzebną do wymiany na określony kupon rabatowy lub nagrodę rzeczową.
7. Na każdym kuponie rabatowym widoczne są informacje dotyczące rodzaju udzielonego rabatu ( w szczególności rabat procentowy lub kwotowy) wysokości rabatu oraz terminu ważności kuponu.
8. W celu realizacji wybranego kuponu rabatowego zakładając posiadanie wymaganej liczby punktów, należy kupon pobrać poprzez przejście do wybranego kuponu i naciśnięcie pola „realizuj”
9. Pobrany kupon rabatowy widoczny jest następnie w zakładce „Moje Kupony” wraz ze wskazanym czasem, do którego kupon można zrealizować.
10. Realizacja kuponu odbywa się w Punkcie Stacjonarnym w drodze bezpośredniego okazania kuponu Sprzedawcy przed wystawieniem dokumentu sprzedaży.
11. Po naliczeniu rabatu wykorzystany kupon rabatowy staje się automatycznie nieaktywny w Aplikacji.
12. Wymiana punktów na nagrodę rzeczową jest możliwa w trakcie zakupów w Punkcie Stacjonarnym poprzez bezpośrednie okazanie Aplikacji Sprzedawcy wraz z realizowanym kuponem.
13. Użytkownikowi nie przysługuje prawo żądania wymiany punktów ani kuponów rabatowych na gotówkę.
14. Kupony rabatowe mogą być stosowane w przypadku cen detalicznych Produktów.
15. Kupony nie łączą się z wyprzedażami, promocjami, innymi programami lojalnościowymi oraz rabatami w Punktach Stacjonarnych.

VI. Ochrona danych osobowych

VII. Postanowienia końcowe
1. Wiążącymi aktami prawnymi dla sprzedaży stacjonarnej są:
– Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
– Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
3. Regulamin obowiązuje od 1.01.2021. Regulamin może ulec zmianie.